سلامتی و زیبایی, مجله گیزدین

خشکی مو و راه حل جلوگیری از آن چیست؟

خشکی مو و راه حل جلوگیری از آن چیست؟

خشکی مو چست ؟

موهای خشک زمانی ایجاد می شوند که رطوبت کافی را دریافت و یا حفظ نکرده باشند و پوست سر چربی کافی برای مرطوب نگه داشتن آن را ندارد . وقتی موهای شما خشک است لایه خارجی موها خراب می شود و به همین دلیل باعث از بین رفتن براقیت و شفافیت موهای شما می شود .
خشکی مو میتواند مردان و زنان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد .

خشکی مو و راه حل جلوگیری از آن چیست؟علت خشکی مو چیست ؟

عوامل زیادی از جمله شرایط محیطی عادات مراقبت از مو و بیماری های جسمی میتوانند باعث خشکی موهای شما شوند .
چه عواملی باعث خشکی مو می شوند ؟
شستن بیش از اندازه موها
استفاده از شامپو های نرم کننده و حالت دهنده
استفاده مکرر از دستگاه های صاف کننده و حالت دهنده با درجه حرارت بالا
قرار دادن مو در معرض نور خورشید یا هوای خشک
استفاده از محصولات شیمیایی از جمله رنگ مو

راه حل های جلوگیری از خشکی مو:

1. استفاده روزانه از سشوار و حالت دهنده های حرارتی بیشتر از اینکه موهای شمارا زیبا کنند به آن ها آسیب می زنند سشوار، اتو مو، دیسپانسر، فر کننده مو و هر وسیله دیگری که با حرارت کار می‌کند، از دلایل اصلی موهای خشک و وز است.

راه حل:سعی کنید برای آراسته کردن یا خشک کردن موهای خود هر روز از لوازم حرارتی استفاده نکنید. حرارت دادن بیش از اندازه به مو، رطوبت طبیعی مو را از بین می‌برد. اگر بعد از حمام حتما باید موهای خود را با حرارت سشوار خشک کنید، سشوار را با فاصله از موهای خود بگیرید و قبل از شروع حتما از سرم و محافظ مو استفاده کنید. همچنین می‌توانید درجه حرارت سشوار، اتو مو (مو صاف کن) فر کننده یا حالت دهنده مو را کم کنید. تا آنجا که ممکن است از این دستگاه‌ها کمتر استفاده کنید، و همچنین مهم است قبل از حرارت دادن موها از انواع کرم مو و سرم ضد وز استفاده کنید.

2. شستن بیش از اندازه موها باعث از بین رفتن روغن طبیعی موها میشود درست است هیچکس نمیخواهد موهای چربی داشته باشد اما شستشوی روزانه موها ایده خوبی برای تمام افراد نمی باشد.

راه حل:موهای خود را هر روز نشویید اگر عادت دارید که هر روز به حمام بروید میتوانید از کلاه برای سرتان استفاده کنید و فقط بدن خود را بشویید . موهای فر بیشتر مستعد خشکی و وز شدن هستند و توصیه برای این افراد این هستش که موهای خود را بیش تر از 2بار در هفته نشویند.

خشکی مو و محصولات نامناسب راه حل جلوگیری از آن چیست؟

3. استفاده از محصولات اشتباه برای موها نیز یکی از عواملی هست که باعث خشکی مو می شود . برچسب روی محصولات بی دلیل نوشته نمی شوند استفاده از محصولاتی با فرمول های شیمیایی که مناسب با نوع موهای شما نیست عوارض زیادی در پی دارد .

راه حل: حتما قبل از خرید شامپو و نرم کننده مو برچسب توضیحات روی محصول را بخوانید. به نظر ساده می‌آید اما برای مثال شامپوهای متفاوت، عملکرد متفاوتی دارند و بعضی از مواد تشکیل دهنده آن‌ها باهم فرق می‌کند. سعی کنید مواد تشکیل دهنده محصولات را نیز مطالعه کنید و از محصولاتی که در آن‌ها از الکل و پارابن استفاده شده دوری کنید چرا که این مواد شیمیایی به موها آسیب می‌زند و موها را خشک می‌کنند .

فراموش نکنید که نرم کننده را فورا بعد از شامپو استفاده نکنید این کار اشتباه است و باید مجزا از یکدیگر استفاده شوند . نرم کننده و ماسک مو داخل حمام باید چند دقیقه روی موهای شما بماند تا تاثیر خود را بگذارند. برای تاثیر گذاری بیشتر و زمان دقیق استفاده برچسب روی محصولات را مطالعه کنید.

خشکی مو و رنگ مو راه حل جلوگیری از آن چیست؟

4. استفاده زیاد از رنگ مو و دکلره (بی رنگ کننده مو) به علت  مواد شیمیایی که در این محصولات وجود دارد میتواند چربی طبیعی موها و رطوبت مو را از بین ببرد و باعث خشکی مو شود .

راه حل: اگر میخواهید مرتب موهای خود را رنگ کنید خیلی جدی باید از موهای خود مراقبت کنید تا تاثیرات مواد شیمیایی که با رنگ مو ایجاد شده را جبران کنید . میتوانید از شامپو و نرم کننده هایی که مناسب برای مو های رنگ شده می باشد و فرمولاسیون آن ها مناسب برای این نوع از موها است استفاده کنید.

خشکی مو و آفتاب راه حل جلوگیری از آن چیست؟

5. عوامل مجیطی از جمله قرار گرفتن در معرض نور خوشید،باد سرد،دمای هوای بالا و یا رطوبت پایین می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند.

راه حل:برای جلوگیری از آسیب رسیدن در اثر عوامل محیطی مانند نور شدید خورشید میتوانید از کلاه های لبه دار در بیرون از خانه استفاده کنید که علاوه بر محافظت از موها از آسیب رسیدن به پوست صورت شما نیز جلوگیری می کند.

همچنین کسانی که زیاد به استخر می روند باید حتما قبل و بلافاصله بعد از شنا موهای خود را بشویند تا ذرات کلر و آلودگی های آب از روی موهایشان پاک شود.

امیدواریم این مطلب براتون مفید بوده باشه و نکات بیشتر از آنچه شما می‌خواستید برای مراقبت و پیشگیری از آسیب و خشکی مو به شما یاد داده باشد.